• Hallo Besucher!

    Du bist neu im Forum? Dann registriere dich hier, um Diskussionen beizutreten oder eigene Themen zu erstellen. Für die Registrierung ist es erforderlich, dass du einen Spielaccount bei Die Stämme hast.

    Andernfalls kannst du dich hier direkt einloggen.

    Falls du dein Passwort vergessen hast, kannst du hier ein neues Passwort anfordern.

Neuigkeiten im CM-Team- Neuer Co-CM gesucht

Reaktionspunktzahl
648
Liebe Community,

Auch wenn ich noch nicht so lange hier als Co-CM tätig war hat mir die Zeit unglaublich gut gefallen. Daher schreibe ich die nachfolgende Nachricht mit etwas gemischten Gefühlen.

Ich werde mein Amt als Co-CM der deutschen Version von Die Stämme niederlegen. Der Grund dafür ist ein Wechsel in der Sprachversion. Beginnend ab dem 1. November werde ich als CM für die Schweizer Die Stämme Version tätig sein. Daher suchen wir einen Nachfolger für die Stelle als Co-CM ab dem 1. November 2021 oder nach Vereinbarung.
Bei Interesse findet ihr alle Informationen nachfolgend. Bitte beachtet, dass die Voraussetzung sehr gute Englischkenntnisse sind und deshalb die Ausschreibung in Englisch gehalten ist.

Für diejenigen unter euch, die sich nun bereits freuen (oder vielleicht auch nicht freuen) mich loszuwerden muss ich leider enttäuschend anfügen: ganz werdet ihr mich nicht los :p . Als Team-Mitglied werde ich wohl auch weiterhin in diesem Forum rumgeistern.


InnoGames is looking for community-focused talents!

We are looking for new freelance Community Manager to support our players on the German speaking market for Tribal Wars and we would be absolutely thrilled to receive applications from our devoted community.

Working for InnoGames as a Community Manager is not only fun, it is also a giving and educational experience. As part of our Community Management Department, you get to be in direct contact with our customers, the players. You will work closely together with our in-house team and other Community Managers from all around the world.

Your mission:
  • Expanding and maintaining our game’s online community Recruiting and supervising a support team Setting up and administrating our game’s forum
  • Establishing cooperation with fan sites and fan projects (such as magazines created by players)
  • Maintaining and expanding our game’s social media presence (Facebook, Twitter, etc.)
  • Planning and executing events and contests (in-game and on the forum)
  • Solving payment issues of players and communication with our Payment Team
  • Caring about product quality, reporting of issues in our bug tracking system
  • Providing development team with community feedback, taking part into forum discussions
  • Reporting directly to the Lead Community Manager

Your profile:
  • Excellent language skills in language of respective market (native speaker, very good in writing)
  • Good language skills in English. You enjoy written communication with players: drafting and publishing announcements, guides, responding to player inquiries, etc.
  • Proficient in Microsoft Office suite (or similar)
  • An affinity to video games, browser games or mobile games
  • Team player, good task and team management; able to work well under pressure; able to do multi-tasking and to prioritize tasks independently
  • Result-oriented and self-reliant way of working

If the points above fit you perfectly, send your application (in English) to tribalwars-team@innogames.com
 
Oben