• Hallo Besucher!

    Du bist neu im Forum? Dann registriere dich hier, um Diskussionen beizutreten oder eigene Themen zu erstellen. Für die Registrierung ist es erforderlich, dass du einen Spielaccount bei Die Stämme hast.

    Andernfalls kannst du dich hier direkt einloggen.

    Falls du dein Passwort vergessen hast, kannst du hier ein neues Passwort anfordern.

Veränderung im CM-Team

marabee

Community-Management
Reaktionspunktzahl
43
Liebe Community,

seit zwei Jahren bin ich als Teil des Community Managements in der InnoGames-Familie nebenberuflich tätig. Da sich meine Situation in meinem Hauptjob stark verändert hat und ich auch im privaten Umfeld einige Hürden zu meistern habe, habe ich beschlossen, mein Amt als CM ab dem 31.01.2021 niederzulegen.
Deshalb suchen wir nach einer neuen Verstärkung für das CM-Team ab dem 01. Februar oder nach Vereinbarung. Bei Interesse findet ihr alle Informationen nachfolgend. Bitte beachtet, dass die Voraussetzung sehr gute Englischkenntnisse sind und deshalb die Ausschreibung in Englisch gehalten ist.

Vor dem formellen Teil aber noch ein paar persönliche Worte:
Das wichtigste, was ich nicht nur der Community, sondern auch dem Team und meinen CM-Kollegen gesagt haben möchte: DANKE!
Danke für 2 Jahre gespickt mit mega tollen neuen Bekanntschaften, Erlebnissen, Gesprächen, Korrespondenzen! Danke für tonnenweise Unterstützung, Inputs und einfach gemeinsam an etwas arbeiten, das Spaß bereitet! Danke alleine schon für die Erfahrung, die ich mit euch und durch euch sammeln konnte!


InnoGames is looking for community-focused talents!

We are looking for new freelance Community Manager to support our players on the German and Swiss-German-speaking market for Tribal Wars and we would be absolutely thrilled to receive applications from our devoted community.

Working for InnoGames as a Community Manager is not only fun, it is also a giving and educational experience. As part of our Community Management Department, you get to be in direct contact with our customers, the players. You will work closely together with our in-house team and other Community Managers from all around the world.

Your mission:
  • Expanding and maintaining our game’s online community Recruiting and supervising a support team Setting up and administrating our game’s forum
  • Establishing cooperation with fan sites and fan projects (such as magazines created by players)
  • Maintaining and expanding our game’s social media presence (Facebook, Twitter, etc.)
  • Planning and executing events and contests (in-game and on the forum)
  • Solving payment issues of players and communication with our Payment Team
  • Caring about product quality, reporting of issues in our bug tracking system
  • Providing development team with community feedback, taking part into forum discussions
  • Reporting directly to the Lead Community Manager

Your profile:
  • Excellent language skills in language of respective market (native speaker, very good in writing)
  • Good language skills in English You enjoy written communication with players: drafting and publishing announcements, guides, responding to player inquiries, etc.
  • Proficient in Microsoft Office suite (or similar)
  • An affinity to video games, browser games or mobile games
  • Team player, good task and team management; able to work well under pressure; able to do multi-tasking and to prioritize tasks independently
  • Result-oriented and self-reliant way of working

If the points above fit you perfectly, send your application (in English) to tribalwars-team@innogames.com
 
Zuletzt bearbeitet: